פיצוי על ביטול טיסה
אם לאחר הגעתכם לשדה התעופה נודע לכם שהטיסה בוטלה או שהטיסה מתעכבת באופן משמעותי, וכתוצאה נדרשתם להשחית זמן יקר בהמתנה חסרת תכלית בנמל התעופה, סביר להניח כי אתם זכאים לקבל פיצוי כספי בסכום משמעותי מחברת התעופה.
משרד עו"ד רון סולן מתמחה בגביית פיצויים מחברות תעופה במקרים של עיכובים וביטולים של טיסות. משרדנו גובה פיצוי כספי מחברות תעופה מהארץ ומחו"ל, בהתאם לחוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי, החל על טיסות היוצאות משטח מדינת ישראל או אל שטח מדינת ישראל, לרבות טיסות הכוללות חניית ביניים. סכום הפיצוי לפי חוק שירותי תעופה נע בין 1,300₪ עד 3,120 ₪ בהתאם למרחק הטיסה.
כמו כן, משרדנו מתמחה בגביית פיצוי כספי מחברות תעופה בהתאם לחוק התעופה האירופי (EC 261 Regulation) אשר חל על טיסות הממריאות אל שטח האיחוד האירופי (רק כאשר מדובר בחברת תעופה אירופית) ועל טיסות הממריאות משטח האיחוד האירופי (ללא קשר לזהות חברת התעופה). סכום הפיצוי לפי חוק התעופה האירופי נע בין €250 עד €600 בהתאם למרחק הטיסה ולנסיבות המקרה (איחור, ביטול, רישום יתר וכדומה).
פיצוי על ביטול טיסה בהתאם לחוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי, חל על טיסות הממריאות משטח מדינת ישראל או אליה, לרבות טיסות הכוללות חניית ביניים (כאשר מדובר בכרטיס טיסה אחד הכולל מספר מקטעים). החוק מגדיר ביטול טיסה כמצב שבו הטיסה התעכבה ביותר מ8 שעות (גם אם היא יצאה ליעדה בסופו של דבר) או כטיסה שלא המריאה כלל.
על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי, במקרה של ביטול טיסה, חברת התעופה חייבת להעניק לנוסעים שלוש הטבות.
ההטבה הראשונה – שירותי סיוע (מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה, שירותי תקשורת , אירוח בבית מלון אם נדרשת שהיה של לילה אחד או יותר, הסעה הלוך ושוב לבית המלון או למקום אחר במרחק סביר מנמל התעופה).
ההטבה השניה – כרטיס טיסה חלופי ליעד הסופי או השבת התמורה ששולמה בגין כרטיס הטיסה ככל שהנוסע מחליט שהוא לא מעוניין לעלות לטיסה.
ההטבה השלישית – כמו כן, במקרה של ביטול טיסה הנוסע זכאי לקבל בנוסף לשירותי הסיוע ולכרטיס הטיסה החלופי גם פיצוי כספי בגובה של 1,300 ₪ עד 3,120 ₪ בהתאם למרחק הטיסה.
טיסה שמרחקה פחות מ-2,000 ק"מ מזכה בפיצוי של 1,300 ₪.
טיסה שמרחקה מעל 2,000 ק"מ ופחות מ-4,500 ק"מ מזכה בפיצוי של 2,080 ₪.
טיסה שמרחקה מעל 4,500 ק"מ מזכה בפיצוי של 3,120 ₪.
יש לציין כי כאשר הטיסה בוטלה בשל "נסיבות מיוחדות" שאינן בשליטת חברת תעופה ולא ניתן היה למנוע את אותן נסיבות, אזי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי קובע כי חברת התעופה חייבת לספק את שתי ההטבות הראשונות, קרי שירותי סיוע וכרטיס טיסה חלופי או השבת תמורה (לפי בחירת הנוסע) אך אינה חייבת לשלם לנוסע את הפיצוי כספי.
השאלה מהן "נסיבות מיוחדות" היא שאלה מורכבת, וחברות התעופה שאינן מעוניינות לשלם לנוסעים פיצוי כספי על ביטול טיסה, לא אחת מנצלות את הפטור הקבוע בחוק, במטרה להתחמק מתשלום פיצוי כספי, גם כאשר הנסיבות אינן מיוחדות כלל וכלל ומחייבות אותן לשלם לנוסע פיצוי!
למשרדנו ידע וניסיון רב בטיפול בתביעות לקבלת פיצוי על ביטול טיסה, אנו יכולים לבחון עבורכם האם המקרה הספציפי שלכם מזכה בפיצוי כספי, גם במקרים שבהם חברת התעופה טוענת כי טיסתכם אינה מזכה בפיצוי כספי.
עד היום הצלחנו לגבות פיצוי כספי לאלפי נוסעים, בחלק לא מבוטל מהמקרים הצלחנו לגבות פיצוי כספי עבור נוסעים שחברת התעופה סירבה לפצות וזאת באמצעות הגשת תביעה לבית המשפט.
פיצוי על ביטול טיסה בהתאם לחוק התעופה האירופי (EC 261 Regulation)
חוק התעופה האירופי (EC 261 Regulation) חל על כל טיסה הממריאה משטח מדינה החברה באיחוד האירופי, ללא תלות בזהות חברת התעופה וללא תלות ביעד הטיסה, כך למשל על טיסה של חברת תעופה ישראלית משטח האיחוד האירופי לישראל, חל חוק התעופה האירופי. כמו כן, חוק התעופה האירופי חל על טיסות הממריאות לשטח האיחוד האירופי, כאשר מפעיל הטיסה הוא מפעיל שמקורו במדינות האיחוד האירופי.
ההבדל המשמעותי בין חוק התעופה האירופי לבין חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי הוא העובדה שהזכאות לפיצוי כספי נוצרת כבר לאחר עיכוב של 3 שעות. כמו כן, ישנם הבדלים בגובה הפיצוי הכספי, סכום הפיצוי נע בין €250 עד €600.
טיסה שמרחקה עד 1,500 ק"מ מזכה בפיצוי של €250.
טיסה שמרחקה מעל 1,500 ק"מ ועד 3,500 ק"מ מזכה בפיצוי של €400.
טיסה שמרחקה מעל 3,500 ק"מ מזכה בפיצוי של €600.
חוק התעופה האירופי (EC 261 Regulation) דומה במהותו לחוק שירותי תעופה, מהבחינה הזאת שאם הטיסה התעכה או בוטלה בשל "נסיבות מיוחדות" אז חברת התעופה חייבת לספק שירותי סיוע, אך לא חייבת לשלם פיצוי כספי.
בטיסות הממריאות ממדינת ישראל אל האיחוד האירופי (כאשר מדובר בחברת תעופה אירופית) ובטיסות הממריאות מהאיחוד האירופי אל מדינת ישראל (ללא קשר לזהות חברת התעופה) חלים שני הדינים, כלומר חוק שירותי תעופה וחוק התעופה האירופי חלים במקביל.
כמובן שאין "כפל מבצעים" ולא ניתן לקבל פיצוי כפול, על הנוסע לבחור בפיצוי המטיב עמו, על מנת לדעת איזה דין מקנה פיצוי גבוה יותר רצוי לפנות אל משרד עו"ד רון סולן לצורך קבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות.
איך מקבלים פיצוי על ביטול טיסה?
חשוב לדעת כי חברות התעופה המקומיות והבינלאומיות לא ששות לשלם פיצוי כספי במקרים שבהם נוסעים פונים אליהן ודורשים פיצוי כספי של עיכוב או ביטול טיסה וזאת משום שעלות תשלום הפיצוי יכולה להגיע בקלות למאות אלפי שקלים ויותר בגין כל טיסה שמוגדרת כמבוטלת, וזאת מבלי להביא בחשבון את ההוצאות של חברת התעופה בגין אספקת שירותי הסיוע, אשר יכולה להגיע אף היא לעלות גבוהה מאד.
לכן כפי שציינו, חברות התעופה עושות כל שביכולתן על מנת להתחמק מתשלום פיצוי כספי לנוסעים, לעיתים תוך מתן פרשנות שגויה להוראות החוק או העלאת טענות שאינן אמת כי נסיבות ביטול הטיסה פוטרות אותן מתשלום פיצוי כספי.
השאלה אם הטיסה שלכם מזכה בפיצוי כספי היא שאלה מורכבת, משרד עו"ד רון סולן יכול לבדוק את את נסיבות המקרה האישי שלך ולפעול בערוץ אשר יעניק לך את הפיצוי הכספי המקסימלי. אנו נחסוך לכם את הכאב ראש וההתעסקות הכרוכים בהתנהלות מול חברות התעופה. משרד עו"ד רון סולן, פועל באופן שוטף מול כל חברות התעופה המפעילות טיסות מישראל ולישראל, ביכולתנו לפעול בנחישות, במקצועיות ובמהירות רבה להשיג את הפיצוי המקסימלי עבורכם.